Thursday, 3 August 2017

NIIT Project:-File maintenance utility ~ foundjava

File Version Maintenance Utility


Brain Soft Inc. is a software development company. The company has various departments, such as software development, marketing, finance, and technicawriting.
The technicawriting department has only a few employees. These employees create user manuals for the products that are developed by the company. In order to meet the quality standards, the technical writers perform peer reviews for every document created in the department.
The company uses a centralized system to store the documents created by the technicawriters. Every employee in the technical writing department has rights tview and modify the documents created by others. Aftecreation, a document may be updated several times by several usersHowever, the current system stores only the latesversion of a document. Thiis a major drawback because sometimes an oldeversion of the file may be required for reference. Teliminate this drawback, the company wants to use an application that can maintain alversions of a document.
Your team has been asked to develop a File Version Maintenance Utility. The utility shoulmaintain all the versions of a file. When a user modifies file, the current version of thfile should bstored separately before the update operation is executed. The application should also keep a record of:
n  The date antime of thmodification.
n  The name of the user who has modified the file.
Design Specifications
The File Version Maintenance Utility shoulbe designed tmeet the following specifications:
n  It should be a console-based application for standalone machine.
n  It should providmenu options to perform various activities.
n  For every file maintained by the utility, a history folder should be maintained. The history folder shouldcontaithe previouversions of the file.
n  A user needto provide user name and password to log on tthe utility.
n  Users are of twtypesnormal userand administrators.
n  After successful logon, a normal user can perform the following tasks:
l  Add, modify, delete, anview files
l  View previouversions of file
n  A user with administrative rights should be able to perform the following tasks after logging on:
l  Add, modify, delete, anview files
l  View previouversions of file
l  Create new user accounts
n  When a user edits a file, the current version of the file should be copied to the History folderAfter that,the modifications in the file should be saved.
n  The different versions of a file need to be stored with different names in the historfolderThe name of aversion can be choseithe <FilName>_<Version Number> format. For example, the first twversions of a filnamed EmployeeDetails.txt can be stored in the History folder as EmployeeDetails_1.txt and EmployeeDetails_2.txt.
n  A user can list the version history of a file. After listing the various versions of thfile, the user can view anyversion of the file by providing the version number.
n  A user can also replace the current version of the file with any of its previous versions.
n  When file is deleted, its completversion history shoulalso be deleted.


No comments:

Post a Comment